Dit voertuig is sinds 2020 niet meer leverbaar.
Het design van Sandero drukt een en al kwaliteit en kracht uit. De grote koplampen met geprofileerd design accentueren samen met het radiatorrooster zijn expressieve karakter. De juiste proporties tussen koetswerk en glas, de gebeitelde lijn in de vorm van een omgekeerde golf, de meer uitgesproken wielkasten en de holle flanken versterken de indruk van robuustheid en bevestigen de interieurruimte. Een uitgesproken design dat perfect bij u past.
Het bijzonder aantrekkelijke interieurdesign van Sandero heet u welkom. Om uw zintuigen te verwennen en het rijden nog aangenamer te maken, wijdt hij een nieuw, eigentijds afgewerkt dashboard in met verchroomde randen rond de wijzerplaten en nieuwe ergonomische bedieningselementen. Het omranding van de verluchtingsmonden, het logo op het stuur en de versnellingspookknop zijn verchroomd* en bijzonder verzorgd. De handgrepen, de stuurinleg* en het omranding van de middenconsole sluiten perfect aan bij het dashboard als geheel.
En voor uw comfort biedt Sandero een overvloed aan opbergmogelijkheden: opbergvakken in het dashboard, handschoenenkastje, bekerhouders en opbergvakken in alle deuren en op de rugleuningen van de zetels. Daar kunt u boeken, drankjes en speelgoed kwijt om nog aangenamer te reizen. Het belooft een ontspannen reis te worden. Normaal, want u zit in een Sandero.
Lakkleuren
Artikelen
Terugroepacties
Wereldwijd worden er door de verschillende autofabrikanten miljoenen auto's gemaakt. Bij deze aantallen is het onmogelijk alles foutloos te produceren; ook Dacia en Renault ontkomen hier niet aan.
Hieronder staan de terugroepacties die relevant zijn voor de Sandero II.
18-03-2020 - Elektrische installatie
| Referenties | OTS 0D9F / MGP200221 |
| Defect | Kans op contact tussen de pluspool en de koelplaat van de dynamo, wat kortsluiting kan veroorzaken. |
| Gevolgen | Kortsluiting met mogelijk brand tot gevolg. |
| Gevaar | Brand met letselschade. |
19-02-2019 - Motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
| Referenties | OTS 0D0E / MGP180589 |
| Defect | Bij de productie van de katalysator zijn lasnaden mogelijk niet goed aangebracht. Hierdoor kan er een lek ontstaan. |
| Gevolgen | Hete uitlaatgassen kunnen in de motorruimte vrijkomen. Hierdoor kan brand ontstaan. |
| Gevaar | Brand met letselschade. |
06-02-2019 - Carrosserie
| Referenties | OTS 0D06 / MGP190104 |
| Defect | De bestuurdersairbag is tijdens de productie mogelijk niet goed gevouwen. |
| Gevolgen | Bij het activeren van de airbag ontvouwt deze mogelijk niet goed en biedt deze geen of niet de volledige bescherming. |
| Gevaar | Verhoogde kans op letsel bij een ongeval. |
23-03-2018 - Assen, wielen, velgen, banden
| Referenties | OTS 0CU6 / MGP180151 |
| Defect | De linker en/of rechter voorwielnaaf is mogelijk onjuist geproduceerd. Als gevolg daarvan kan de wielnaaf scheuren of breken. |
| Gevolgen | Het linker en/of rechter voorwiel kan losraken. Als gevolg daarvan kan de bestuurder de controle over het voertuig verliezen. |
| Gevaar | Een (verkeers)ongeval met letselschade. |
13-01-2017 - Reminrichting
| Referenties | OTS 0CGH / MGP170017 |
| Defect | De remtang rechtsvoor is mogelijk van een onjuist materiaal gemaakt. Hierdoor is de remtang onvoldoende sterk en zou kunnen breken. |
| Gevolgen | De remwerking kan tijdens een noodstop afnemen. |
| Gevaar | Een (verkeers)ongeval met letselschade. |
22-12-2016 - Carrosserie
| Referenties | OTS 0CDQ / MGP160513 |
| Defect | Bepaalde series van de bestuurdersairbag zijn foutief geproduceerd, waardoor de juiste werking bij activering van de bestuurdersairbag niet kan worden gegarandeerd. |
| Gevolgen | Mogelijk niet in werking treden van de bestuurdersairbag in het geval van een aanrijding. |
| Gevaar | Verhoogde kans op letsel bij een ongeval. |