Header Logo
Registreren Inloggen

Sommige functies zijn mogelijk niet beschikbaar terwijl wij bezig zijn met het vernieuwen van onze website.

Dacia Dokker

Dit voertuig is sinds 2021 niet meer leverbaar.

Slim en handig, Dacia Dokker transformeert het dagelijkse leven. De handige schuifdeuren* maken de weg vrij om makkelijk spullen in en uit te laden of zelf in te stappen. In de auto kunt u genieten van de ingenieuze opbergmogelijkheden op de plaatsen waar u het nodig heeft. De achterbank is in delen neerklapbaar* 1/3-2/3 hiermee heeft u de mogelijkheid om de Dokker te transformeren tot 5, 4, 3 of 2 zitter.

U kunt het naar uw eigen wens indelen. Ook aan de veiligheid is gedacht, Dacia Dokker is standaard uitgerust met ABS met elektronische remkrachtverdeling en noodstopbekrachtiging, 4 airbags, een Isofix systeem om gemakkelijk en veilig een kinderzitje te bevestigen ESC (Electronic Stability Control), parkeersensoren achter*.... Kortom de Dacia Dokker is van alle gemakken voorzien!

De Dacia Dokker combineert een eigentijdse uitstraling met optimaal gebruikscomfort. Dit geeft het gevoel van veiligheid en bedieningsgemak. Het dashboard beschikt over een nieuw vormgegeven stuurwiel en vernieuwde ventilatieroosters.

Afmetingen

Voorkant Zijkant Achterkant

Lakkleuren

Er is nog niets om hier te tonen.

Terugroepacties

Wereldwijd worden er door de verschillende autofabrikanten miljoenen auto's gemaakt. Bij deze aantallen is het onmogelijk alles foutloos te produceren; ook Dacia en Renault ontkomen hier niet aan.

Hieronder staan de terugroepacties die relevant zijn voor de Dokker.

12-04-2019 - Reminrichting
Referenties OTS 0CZW / MGP190198
Defect

Bij de fabricage van de rembekrachtiger is mogelijk een afdichting niet goed gemonteerd.

Gevolgen

De rembekrachtiger kan uitvallen, waardoor de remwerking kan verminderen.

Gevaar

Een (verkeers)ongeval met letselschade.

19-02-2019 - Motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Referenties OTS 0D0E / MGP180589
Defect

Bij de productie van de katalysator zijn lasnaden mogelijk niet goed aangebracht. Hierdoor kan er een lek ontstaan.

Gevolgen

Hete uitlaatgassen kunnen in de motorruimte vrijkomen. Hierdoor kan brand ontstaan.

Gevaar

Brand met letselschade.

06-02-2019 - Carrosserie
Referenties OTS 0D06 / MGP190104
Defect

De bestuurdersairbag is tijdens de productie mogelijk niet goed gevouwen.

Gevolgen

Bij het activeren van de airbag ontvouwt deze mogelijk niet goed en biedt deze geen of niet de volledige bescherming.

Gevaar

Verhoogde kans op letsel bij een ongeval.

31-03-2017 - Carrosserie
Referenties OTS 0CG9 / MGP170192
Defect

De achterste slotplaat van de schuifdeuren is mogelijk met verkeerde bouten vastgezet. Hierdoor kunnen de slotplaten losraken.

Gevolgen

Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

Gevaar

Een (verkeers)ongeval met letselschade.

31-03-2017 - Carrosserie
Referenties OTS 0CFL / MGP170191
Defect

Een van de twee sloten en de slotvanger van schuifdeuren kunnen ontbreken.

Gevolgen

Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

Gevaar

Een (verkeers)ongeval met letselschade.

21-07-2016 - Reminrichting
Referenties OTS 0CCK / MGP160290
Defect

Er is vervuiling in de ABS-ESP-unit.

Gevolgen

Mogelijk niet goed functioneren van het antiblokkeersysteem (ABS) en/of het stabiliteitscontrolesysteem (ESP).

Gevaar

Een (verkeers)ongeval met letselschade.

25-01-2016 - Stuurinrichting
Referenties OTS 0C7T / MGP160009
Defect

De spoorstangen zijn niet van een juiste metaalsoort gefabriceerd. Hierdoor zijn de spoorstangen te zwak en kunnen breken.

Gevolgen

Indien de spoorstang breekt is het voertuig niet meer bestuurbaar, en zal de bestuurder geen controle meer over het voertuig hebben.

Gevaar

Een (verkeers)ongeval met letselschade.

21-05-2014 - Carrosserie
Referenties OTS 0BVE / MGP140116
Defect

De verankeringspennen van de rugleuning van de achterbank zijn mogelijk met een onvoldoende moment vastgezet.

Gevolgen

Losraken van de verankeringspennen. Hierdoor blijft de rugleuning niet gefixeerd met als gevolg dat de rugleuning naar voren kan klappen in geval van een aanrijding, vertraging van het voertuig of door het gewicht van de bagage in de kofferruimte. Als gevolg hiervan ontstaat verminderde steun en bescherming van de passagiers.

Gevaar
  • Een (verkeers)ongeval met letselschade.
  • Verhoogde kans op letsel bij een ongeval.