Dit voertuig is sinds 2017 niet meer leverbaar.
De Dacia Duster is geschikt voor alle soorten wegen. Hij heeft een hoge bodemvrijheid en flinke op- en afloop hoeken en heeft bovendien 4x4 mogelijkheden waardoor hij zich op alle soorten wegen thuis voelt. De Dacia Duster is een lichte auto voor zijn afmetingen waardoor hij bijzonder wendbaar is. Aan die prestaties levert ook zeker de nieuwe handgeschakelde 6-bak* een bijdrage met zijn korte eerste versnelling (5,79 km/h bij 1.000 t/min) waardoor de auto efficiënt rijdt, goed wegrijdt op een helling met belasting en veilig kan afdalen. De 4x4 versies beschikken over een intuïtieve 4x4 bediening*. Hiermee past de Duster zich aan iedere situatie aan waardoor hij overal prettig rijdt. En veilig!
Comfort à la carte
De Duster heeft een ruim en comfortabel interieur. Er passen vijf volwassenen in die 475 liter bagageruimte (afhankelijk van de versie) ter beschikking hebben om al hun bagage en vrije tijd spullen te vervoeren. Als de achterbank is neergeklapt, is er zelfs 1.636 liter aan bagageruimte beschikbaar. Als de rugleuning van de voorstoel wordt neergeklapt kunnen er spullen met een lengte van maar liefst 2,65 m worden vervoerd. Omdat bestuurders en hun gezinnen allemaal andere verwachtingen en behoeften hebben, biedt de Dacia Dusters qua uitrusting het essentiële, geen poespas dus. Maar iedereen kan naar hartelust zijn Duster personaliseren! Voor ieder is er wat wils in de pakketten en opties die worden aangeboden.
- Leverbaar voor de 4x4 versie.
Lakkleuren
Artikelen
Terugroepacties
Wereldwijd worden er door de verschillende autofabrikanten miljoenen auto's gemaakt. Bij deze aantallen is het onmogelijk alles foutloos te produceren; ook Dacia en Renault ontkomen hier niet aan.
Hieronder staan de terugroepacties die relevant zijn voor de Duster.
07-04-2020 - Diversen
| Referenties | 0D8D / MGP200164 |
| Defect | De achterbank biedt mogelijk onvoldoende bescherming tegen de achtergelegen bagage. |
| Gevolgen | Unknown |
| Gevaar | Unknown |
17-04-2018 - Elektrische installatie
| Referenties | OTS 0CQN / MGP180188 |
| Defect | Door een fout in de stroomregelunit van de trekhaakbekabeling kan de stroomvoorziening naar de trekhaak geheel of gedeeltelijk uitvallen. |
| Gevolgen | De verlichting van de aanhangwagen kan gedeeltelijk of geheel uitvallen. |
| Gevaar | Een (verkeers)ongeval met letselschade. |
26-09-2017 - Elektrische installatie
| Referenties | OTS 0CM7 / MGP170486 |
| Defect | De schakeling van het claxonsysteem is niet geschikt voor een stroomsterkte van 8 Ampere. |
| Gevolgen | Er kan een te hoge temperatuur en mogelijke rookvorming ontstaan bij schakelaar en bedrading van de claxon in het stuurwiel. Hierdoor kan de claxon weigeren en een storing ontstaan in de bestuurdersairbag. |
| Gevaar |
|
09-02-2016 - Ophanging
| Referenties | OTS 0C4P / MGP160038 |
| Defect | De achterveren zijn gefabriceerd met onjuiste veereigenschappen. |
| Gevolgen | De achterveren kunnen door trillingen gaan schuiven en van het voertuig loskomen tijdens het rijden over oneffenheden in de weg. De bestuurder kan ook een afwijkend geluid van de achterveren waarnemen. |
| Gevaar | Een (verkeers)ongeval met letselschade. |